Projecte Pastoral

Projecte Pastoral Projecte Pastoral

Delegació Diocesana de Catequesi

Preàmbul:

L’objectiu general de l’Any Jubilar és: «Creure en l’evangeli i anunciarlo amb nou ardor.» Aquesta és la finalitat principal i constitutiva de la delegació diocesana de catequesi. Per tant, tot allò que porti a terme aquesta delegació i tot el que representi millorar el seu funcionament per a donar un millor servei a l’activitat catequètica de les parròquies, estarà en funció de l’objectiu de l’Any Jubilar. Tant de bo, doncs, puguem caminar de forma «extraordinàriament» eficaç vers tot allò
que hauria de constituir la nostra gestió «ordinària».

Accions (a més de les del Pla pastoral vigent)

— Conèixer el testimoni dels màrtirs i dels sants, en el marc d’un dels aspectes que ja habitualment ha de treballar la catequesi. Un major coneixement, doncs, dels nostres sants a través d’ajudes específiques als grups que segueixen el procés de catequesi d’iniciació cristiana.
— En la mateixa línia, preparar conjuntament amb la delegació diocesana de litúrgia, un material destinat als adults, ja sigui als grups de catequesi i formació constituïts a les parròquies de manera estable, o a d’altres encontres esporàdics que a nivell parroquial es vulguin convocar.
— De cara als catequistes: formació entorn d’aquestes figures i desvetllar el sentit diocesà del seu servei en la catequesi. Pares i confirmands: més enllà del coneixement històric, desvetllar el sentit d’una tradició que ve de lluny i de la pròpia pertinença a l’Església particular.
— Emmarcar les convocatòries ordinàries generals en la celebració de l’Any Jubilar: formació de catequistes (novembre de 2007 i febrer de 2008), trobada general de final de curs (juny 2008) i celebració de l’enviament dels catequistes (setembre 2008).